Magical Orlando Theme Park Adventure - We - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu Magical Orlando Theme Park Adventure - We - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu

Magical Orlando Theme Park Adventure - We

Door: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

24 November 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hi allemaal!

Dat was wel een erg lange stilte maar nu ga ik eindelijk wat over Orlando vertellen, want het was gaaaaaaaf!

Zondag 25 oktober t/m 30 oktober (alweer bijna een maand geleden!) hadden ik en Daniela een vakantie geboekt naar Orlando, Florida (eigenlijk stiekem Kissimmee maar Orlando klinkt leuker). Dit is trouwens in de Verenigde Staten en niet in Canada voor de leken.

Zondag vlogen we rond zes uur vanaf Ottawa. Dit was fijn stressen omdat dit de eerste keer was dat ik alleen thuis naar vakantie zou vertrekken en ik dus echt zelf mijn koffer moest inpakken (met een beetje hulp via Skype) en ging dus gepaard met vantevoren en onderweg zeven keer mijn rugzak checken (portemonnee, paspoort, sleuels, check! wacht, heb ik mijn camera wel?). Uiteindelijk waren we veel te vroeg op het vliegveld van Ottawa waar niks te doen is (lees: twee winkels en een sem-restaurant, maar wel Tim Hortons!). De vlucht duurde maar drie uur en was super fijn want we kregen gratis drinken en koekjes, we konden op onze telefoon gratis film kijken wat nog best wel goed ging op zo'n klein schermpje dus ik he eindelijk Big Hero 6 gezien en ik heb zelfs een beetje geslapen! Eenmaal aangekomen rond negen uur hadden we natuurlijk honger en bestond onze eerste maaltijd ooit in de Verenigde Staten uit een oud vertrouwd McDonald's menu. Vervolgens hebben we de shuttlebus die we vantevoren geboekt hadden naar het hotel genomen en zijn we neergeploft in onze hotelkamer. Het hotel (inclusief zwembad dat we niet eens hebben gebruikt) en de kamer was echt veel te mooi voor wat we betaald hadden en we hadden zelfs allebei een eigen bed! Blij verrasd dat die dag álles goed was gegaan (ja, echt), zijn we toen gaan slapen.

Maandagochtend was het zover en moesten we al om half zeven ontbijten om om zeven uur de shuttlebus te pakken naar Disney Magic Kingdom!!! Het was deze dag al dertig graden (jaaaaa, echt, eind oktober!), wat betekende dat we eindelijk weer een korte broek aankonden! We waren er al rond acht uur en het park ging pas om negen uur open, dus hadden we nog een uur over om kaartjes te kopen en te wachten. Toen de poorten eenmaal open gingen moesten we eerst nog met de ferry (monorail of bus kon ook) naar het park toe (ja, zo groot is Disney World!). Toen we in het park aankwamen, hebben we eerst vooral veel foto's gemaakt van Main Street (de hoofstraat) en Cincerella Castle (dat grote roze kasteel waar Disney om bekend staat). Alles was in herfstthema met veel oranje en pompoenen en zag er heel mooi uit. Daarna hebben we onze ogen uitgekeken in een hoop souvenirwinkels en hebben we gelijk maar onze Minnie Mouse oren gekocht om de rest van de dag te dragen. We waren maar een dag in Magic Kingdom dus op die dag hebben we alles moeten doen. Zo zijn we in de Pirates of the Caribbean geweest (leek een beetje op de Fata Morgana in de efteling), zijn we in alle achtbanen geweest, namelijk de Big Thunder Mountain, The Seven Dwarfs en natuurlijk Space Mountain (die helemaal niet zo eng was als ik had verwacht...). Een hele mooie attractie was Peter Pan's Flight, waarvoor de rij heel lang was, maar ook wel leuk (je liep door de kamer van Wendy) en dat een soort attractie was als de Droomvlucht waarbij je nu over London bij nacht vloog. We hebben ook zoveel mogelijk shows proberen te zien zoals die met dansende beren en zingende papegaaien. Natuurlijk zijn we ook in It's a Small World geweest (die dan weer op Carnaval Festival lijkt) en we hebben op Main Street nog de beste sundaes ooit gegeten. Ik ben ook voor het eerst op de foto geweest met Peter Pan, Rapunzel en Assepoester!!! 's Middags was er een parade waar we naar al onze Disney vriendjes en vriendinnetjes konden zwaaien en 's avonds voordat het park ging sluiten, hebben we de Electrical Light Parade gezien met de geweldigste soundtrack ooit die nu mijn lievelingslied is (een remix van de Baroque Hoedown als je benieuwd bent). Op het eind van de dag (toen we al bijna dertien uur in het magische koningkrijk hadden doorgebracht) was er ook nog een hele mooie vuurwerkshow die we helaas niet helemaal af konden zien omdat het super druk was en we naar de bus moesten snellen. Eenmaal aangekomen in ons hotel waren we uitgeput, maar ook al was onze eerste dag in Disney onwijs vermoeiend, was het geweldig en onvergetelijk. :-)

Dinsdag stonden we een stuk later omdat we ten eerste heel moe waren en ten tweede naar Disney Hollywood Studios zouden gaan, waarheen de shuttle later vertrok. We hadden weer lekker ongezond Amerikaanse ontbijt met scrambled eggs, rijst, worstjes en natuurlijk Mickey Mouse wafels met maple syrup (toch nog een beetje Canada drieduizend kilometer verderop). Rond 1 uur kwamen we toen pas bij Hollywood Studios aan, wat ons een beetje deed stressen om alle leuke attracties te kunnen doen. Gelukkig was dit park wel een stuk kleiner dan het Magic Kingdom en hadden we echt geen dertien uur nodig. We wilden als eerst in de Rock 'n Rollercoaster omdat ik die zo geweldig vond in Disneyland Parijs, maar toen we daar aankwamen was hij helaas gesloten wegens technische problemen... MAARRR toen we net ergens anders heen wilden gaan, ging 'ie weer open en waren wij een van de eersten in de rij, hoefden we maar vijf minuten (in plaats van de gebruikelijke anderhalf uur) te wachten en konden we weliswaar met gevaar voor eigen leven (technische problemen???) in de achtbaan die nog steeds zo geweldig was als in Parijs. We zijn ook weer in de Tower of Terror geweest, die eigenlijk ook minder eng dan verwacht was, maar waar ik Daniela wel leuk bang voor kon maken! Het was wat minder weer, maar gelukkig konden we ook veel dingen overdekt doen, zoals een musical zien van Belle en het Beest, een poppenshow van De Kleine Zeemeermin en een 3D-film van de Muppets. The Great Movie Ride was een hele leuke attractie waarbij je in een karretje met een gids door klassieke "filmsets" reed en allemaal leuke weetjes te horen kreeg over deze films. De gids ging ook letterlijk op in de filmset, verdween een paar keer en ontsnapte nog maar net aan de dood. Aan het eind van de dag zijn we nog in Star Tours geweest, een 3-D Star Wars simulator waar Daniela helaas misselijk van werd. Hierna heb ik nog lekker zoetigheden gekocht bij de snoepwinkel en een koekje voor misselijke Daniela en hebben we de dag afgesloten met Fantasmic. Dit was echt een geweldige show, waarbij we in een soort halve arena zaten rondom een rond meer met daarin een berg waar de show plaatsvond. Het bestond uit vuur, water (zelfs filmstukjes geprojecteerd op water), een botenparade met een hoop Disney figuren, lichtjes en vooral heel veel Mickie Mouse! We moesten een taxi terug naar huis nemen (die stiekem geen taxi was) omdat het hotel zo slim was om wel een shuttlebus heen, maar niet terug te regelen. :D Hierna moesten we nog avondeten en dat hebben we gedaan bij een heel lekker Italiaans restaurant genaamd Carrabas gegeten. Ik had ravioli op en de serveerster heette Lisa, zoals ze ons vijf keer had verteld en als we iets nodig hadden, moesten we bij haar zijn, Lisa dus.

Op woensdag gingen we na onze Mickey wafels verorberd te hebben naar Universal Studios, wat uit twee naast elkaar gelegen parken bestaat. We namen het park-to-park ticket zodat we de Hogwards Express (!!!) konden nemen die de twee parken met elkaar verbindt. De dag begon al goed met stortregen toen we gelukkig net overdekt onze kaartjes stonden te kopen. We hadden besloten om het begin van de dag in het Universal Studios park door te brengen en daarna naar het andere park, Islandde Shrek 4-D experience, wat heel leuk was omdat ik gek ben van Shrek (haha). 4-D betekende hier dat je niet alleen zo'n veel te grote bril op had, maar dat ook nog eens je stoel meebewoog en je water in je gezicht gegooid kreeg, erg amusant. Twister was een soort show die je een levensechte maar toch eigenlijk best wel neppe tornado liet ervaren en eigenlijk best een beetje tegenviel (gelukkig was er geen rij). Daarna gingen we in de achtbaan Revenge of the Mummy. Hiervoor moesten we onze spullen achterlaten in een kluisje, wat wel moest betekenen dat de achtbaan echt spannend was (in Disney daarentegen zijn de achtbanen meer gemaakt voor wat jongere kinderen...). Hij was echt onwijs gaaf en de eerste keer wel dood eng (ja we gingen er twee keer in!) en we gingen zelfs een stukje achteruit wat het alleen maar erger maakte! Ook zijn we in The Simpons Ride geweest. Dit was weer een 3-D simulator, maar deze was zo opgezet dat het echt net echt leek en was daardoor echt heel leuk! (Deze dag heb ik nog een super lekkere cupcake op.) Het leukste van de dag was natuurlijk dat we voor het eerst naar The Wizarding World of Harry Potter gingen. Het deel in het Universal Studios park is Diagon Alley (de Wegisweg). Hier kan men alles kopen wat men als tovenaar nodig heeft. Als eerst hebben we geluncht bij de Leaky Cauldron en heb ik geen boterbier op, maar wel pompoensap!We zijn hier natuurlijk naar alle winkels gegaan zoals Olivander's (toverstafwinkel), Quality Quidditch Supplies (zwerkbalwinkel) en Weasley's Wizard Wheezes (fopshop van de Weasley tweeling). Denk ik wel de leukste attractie van het park was Harry Potter and the Escape from Gringotts (Goudgrijp, de tovenaarsbank). Dit was een achtbaan, maar gelijk ook een 3-D film waar je doorheen ging, waarin het echt leek alsof je in een Harry Potter zat, inclusief de acteurs met de originele stemmen. Zelfs de lange wachtrij was niet erg, want die ging door Gringotss heen, inclusief sikeneurige goblins. Hierna zijn we naar King's Cross Station (dat ik toevallig ook al echt in Londen heb gezien) gegaan om de Hogwarts Express naar Hogsmeade (Zweinsveld) te nemen. De Hogwarts Express zag er net uit als de originele trein in de films. We zaten met vier andere mensen in een coupé en op het raam werd een filmpje afgespeeld van onze reis van Londen naar Hogsmeade. Daar aangekomen was ook het Zweinstein kasteel te zien, waar natuurlijk een hoop foto's van gemaakt moesten worden. In Hogsmeade was ook een betoverde snoepwinkel waar ze onder andere Smekkies in alle Smaken verkopen. Ik was helaas te bang om deze te proberen. We zijn die dag nog in de Flight of the Hippogriff gegaan, wat een soort kinderachtbaan was, maar hebben vooral rond gekeken in het park omdat we niet zo veel tijd meer hadden voor attracties. Toen we net het park wilden verlaten, kwamen we erachter dat Daniela zich in de tijd van de shuttlebus had vergist en dat we zoals ik al dacht wel nog een uur extra hadden! Dit uur hebben we toen mar doorgebracht met cupcakes eten en souvenirwinkels bekijken. Terug gekomen bij het hotel had ik natuurlijk weer zin in eten (we hadden nog geen avondeten op) en ben ik voor het eerst in mijn leven naar Taco Bell geweest! Het was Amerikaanser dan ik had verwacht, maar wel een bijzondere ervaring en hier heb ik voor het eerst fastfood taco's en burrito's op.

Toen was helaas al weer onze laatste dag in Orlando aangebroken. We zouden nu weer naar het Universal Studios park gaan, maar beginnen in Island of Adventure omdat Daniela de Hogwarts Express ook de andere kant op wilde nemen omdat dat een andere ervaring was (ok?, maar was wel echt zo). De eerste attractie waar we in gingen, was The Amazing Adventures of Spider-Man, ook een achtbaan en 3-D ervaring tegelijkertijd. Deze was ook echt levensecht en super leuk ook al ben ik helemaal niet zo'n fan van Spider-Man. Ook leuk was het Jurassic Park River Adventure, een waterattractie door Jurassic Park heen, waarna we "per ongeluk" in de verboden zone met losgeslagen dino's aankwamen en eindigden met enorme splash omlaag in het water. Gelukkig werden we niet heeeel nat. In Hogsmeade hebben we die dag de Dragon Challenge gedaan, een achtbaan met loopings en alles waarbij we op de tweede rij zaten en ik dacht dat ik dood zou gaan (maar hé, ik ben er nog). Harry Potter and the Forbidden Journey was ook weer zo'n achtbaan slash 3-D ervaring (is Universal heel goed in!), waarbij we onder andere meededen aan een spelletje zwerkbal. Deze attractie vond ik wel wat minder vermakelijk dan de Escape From Gringotss omdat we ook door het verboden bos gingen en spinnen tegenkwamen die net zoals de rest van de attractie levensecht leken. Veel heb ik daarvan dus niet mee gekregen. In het andere park hebben we toen (na natuurlijk met de Hogwarts Express te zijn gegaan) ons eigen intergalactische paspoort gekregen toen we in het E.T. Adventure zijn gegaan en op een fiets naar de maan zijn gevlogen (terwijl Daniela telkens bang was dat haar tas in de attractie zou vallen). Despicable Me Minion Mayhem was ook een hele leuke attractie (een 3-D simulator), vooral omdat ik net zoals iedereen gek ben op minions. Van de Horror Make-Up Show hadden we totaal geen verwachtingen, maar deze bleek echt heel leuk en grappig te zijn en een Chinese vrouw uit het publiek was telkens de pineut als proefpersoon. Om drie uur begon de Universal's Superstar Parade, die niks was vergeleken met de Disney parade. Hij was erg kort en de karakters stonden telkens op een plek te dansen omdat als ze in hun paradekarren voorbij zouden rijden, de parade na vijf minuten voorbij zou zijn. Hier heb ik dan wel Spongebob, Octo, Patrick en Dora ontmoet. Na voor nog wat souvenirs op de Wegisweg geshopt te hebben, zijn we weer naar het andere park gegaan, wat langer open bleef. Hier hebben we nog meer souvenirs geshopt in Hogsmeade en wat dingen gedaan die ik misschien net al per ongeluk genoemd had. We sloten de dag af met Poseidon's Fury, een show die me vaag leek met een hele lange rij, maar die uiteindelijk heel gaaf was. We waren hierin zogenaamd een tour groep met onze gids die vast kwam te zitten in de tempel waar Poseidon gevangen zat. Per ongeluk had onze gids toen zijn aartsvijand bevrijd, die Poseidon toen probeerde te verslaan in een vuur- en watershow, maar natuurlijk won Poseidon en waren wij weer bevrijd en kwam alles goed. Helaas moesten we toen dag zeggen tegen Universal Studios, The Wizarding World of Harry Potter en ons vierdaagse pretparkavontuur. Aangekomen bij het hotel gingen we maar weer naar dat super lekkere Italiaanse restaurant. Lisa serveerde ons weer en wilde ons weer graag laten weten dat ze Lisa heette en als er iets was dat we dan bij haar moesten zijn. Toen ze ons herkende van de vorige keer, herinnerde ze zelfs onze drankjes (water en home-made lemonade) en voelden we ons vereerd. Hier had ik lasagne op met heel veel kaas, want lasagne en kaas zijn lekker. Bij het hotel aangekomen was het koffers inpakken (duurde nog best wel lang omdat we er een zooitje van hadden gemaakt en vooral Daniela zoveel souvenirs had gekocht) en weer lekker slapen.

Ons laatste ontbijt in het hotel was emotioneel. Gelukkig waren we op tijd voor de shuttle naar het vliegveld, die zelf te laat en in de war was, maar gelukkig waren we daarna alsnog veel te vroeg op het vliegveld. Wonder boven wonder ging weer álles goed. Ik heb nog lekker Starbucks gegeten en gedronken en voordat we het wisten zaten we alweer in het vliegtuig terug naar Ottawa. Helaas was de terugvlucht wat minder comfortabel dan de heenvlucht omdat er een nogal brede vrouw naast me zat, waardoor ik weinig ruimte had, mijn armleuning niet omlaag kon doen en mijn entertainment system (dat op de armleuning zat) niet kon gebruiken.

Aangekomen in Ottawa namen we de bus naar huis, namen we afscheid en waren we allebei natuurlijk doodmoe. Thuis aangekomen heb ik alleen "gekookt", gegeten en met mijn huisgenoot gekletst en was ik zelfs te moe om mijn koffer helemaal uit te pakken.

Ik hoop dat jullie mijn Orlando avontuur net zo geweldig vonden als ik zelf. Zo niet, dan moet je er maar zelf heen gaan en dan begrijp je wel wat ik bedoel. :-)

Ik ga deze week mijn verslagen van de andere weken uploaden en de foto's toevoegen, want dat is stiekem natuurlijk het leukste.

Slaap lekker als je dit nu leest net zoals ik dit schrijf voor het slapen gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fay

Hoi! Ik ben Fay, 19 jaar oud en ik kom uit Breda. Ik vind het erg leuk om met dieren op de foto te gaan en om foto's van dieren te maken.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4981

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 23 December 2015

Exchange Ottawa, Canada

Landen bezocht: