Halloween and some health behaviours - Week 10 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu Halloween and some health behaviours - Week 10 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu

Halloween and some health behaviours - Week 10

Door: Fay

Blijf op de hoogte en volg Fay

03 December 2015 | Canada, Ottawa

Een hele goedemiddag!

Verdergaand waar ik gebleven was...

31 oktober is Halloween! En dat wilde ik nu in Canada eindelijk een keer vieren aangezien ik het al heel vaak in Nederland heb willen doen, maar het er telkens niet van kwam omdat Halloween nou eenmaal niet zo'n ding is in Nederland als in Noord-Amerika. Helaas was het nog steeds reading week, wat betekende dat heel veel exchange studenten nog ergens buiten Ottawa op reis waren en niet mee konden doen aan de Halloween festiviteiten in Ottawa. Anja, die die dag net terug kwam uit het Dominicaanse Republiek, Louise en Anja besloten samen wat te doen met Halloween. 's Middags ging ik met Louise naar Partycity (ja, zo heet het echt) om mijn eerste echte Halloween outfit uit te kiezen. Ze hadden hier echt onwijs veel feestkostuums, gekke en enge maskers en andere feestattributen. We waren wel een heel klein beetje laat dus het was best wel een zooitje en sommige dingen waren al uitverkocht. Omdat toch niet iedereenals iets engs verkleed gaat met Halloween, besloot ik een Rainbow Dash (van My Little Pony) outfit te kopen, bij gebrek aan een Pinkie Pie kostuum. Zo kocht ik dus een prachtige Rainbow Dash legging en een t-shirt. Er waren zelfs pony vleugels te koop, maar dit paste niet bij mijn strategie om zo min mogelijk geld uit te geven aan mijn Halloween outfit (die ik ook maar 1 dag zou dragen...). Nadat ik en Louise allebei onze Halloween outfit bij elkaar hadden, wat best lang duurde omdat we ook nog naar de Dollar Tree (een soort Euroland) en Value Village (thrift shop) moesten, ging ik snel naar huis, vliegensvlug omkleden en mijn spullen pakken, om de bus weer naar Louise te pakken waar we pre-drinks zouden hebben en pizza gingen eten. Hier heb ik voor het eerst in Canada pizza besteld, die overigens best lekker was. Bij Louise hebben we nog een hele tijd bijgekletst over onze reading week belevenissen om vervolgens de bus naar downtown te nemen. Bij gebrek aan een goed plan belandden we in een club waar we al vaker waren geweest, maar nu een gevaarlijke enge vuurshow was in het teken van Halloween. Na dit alles overleefd te hebben en een uur langer gehalloweend te mogen hebben omdat de klok een uur terug werd gezet, ging weer lekker naar huis om de volgende dag veel te lang uit te slapen.

Zondag probeerde ik tevergeefs aan mijn health psychology project te werken, die ik op maandag in moest leveren. Ik had als onderwerp roken gekozen en moest een ad campaign maken om mensen deze ongezonde gewoonte af te leren, heel ironisch aangezien ik nu samenwoon met drie rokers die graag in elke ruimte van het huis roken en waarvan enkelen (ik noem geen namen) het gepast vinden om sigaretten in de wc of in de wasbak te gooien of een volle asbak op het keukenaanrecht te plaatsen want die geur combineert zo goed met mijn spaghetti bolognaise. Van dit project kwam zondag dus niet veel en ik heb uiteindelijk vooral met Shamirah bijgepraat, waarna we besloten online kip te bestellen bij een gekke bezorgservice uit het Franstalige deel van Canada (Quebec). De kip was erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Maandag heb ik toch alle moed bij elkaar geschraapt om mijn health psychology project te maken. Ik had dit nou eenmaal zo lang uitgesteld omdat mijn professor had gezegt dat het een opdracht was waar we ons echt niet druk over hoefden te maken en het iets was wat je in een avondje wel af zou kunnen krijgen (challenge accepted!). Uiteindelijk kwam ik erachter dat het nog best een leuke opdracht was en ik was stiekem best wel trots op het resultaat, zeker toen ik mijn beoordeling terugkreeg (55/65).

Verder was mijn week niet heel erg boeiend. De kat van de buren kwam een aantal keer langs en was zo ook nog wel eens al chillend te vinden in de badkamer wasbak (u mad?). Vrijdag (6 november alweer) waren twee uitwisselingvriendinnetjes van mij, Anja en Anna, jarig! Eerst ging ik naar Anna's feestje, wat een dinner was bij een Italiaans (yummmm) restaurant! Omdat ik na Orlando soort van had besloten dat ik gezonder wilde eten, probeerde ik een salade te bestellen. Dit was helaas niet gelukt, dus heb ik toch nog stiekem echt heel tevreden pasta gegeten, die super lekker was. Het etentje was heel gezellig, we bleven nog best lang nakletsen en ik heb weer wat nieuwe mensen ontmoet, onder andere eindelijk weer een meisje dat ook psychologie studeert (jeej interesse buddies)! Hierna ging ik naar Pub 101 (een pub...) om Anja "en de rest" te meeten omdat Anja deze avond ook haar verjaardag zou vieren. De pub stond vol met bijna alleen maar Carleton uitwisselingsstudenten omdat er hiervoor een basketbalwedstrijd op de uni was (waar ik dus niet bij kon zijn) en uitwisselingsstudenten die daar een kaartje voor hadden, gratis toegang kregen tot deze pub na de wedstrijd. Gelukkig was mijn busmaatje Yvonne, die heel dicht bij mij in de buurt woont, ook van de partij en hoefde ik niet alleen naar huis te gaan.

To be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fay

Hoi! Ik ben Fay, 19 jaar oud en ik kom uit Breda. Ik vind het erg leuk om met dieren op de foto te gaan en om foto's van dieren te maken.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 5007

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 23 December 2015

Exchange Ottawa, Canada

Landen bezocht: