Een gewone week in Ottawa - Week 4 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu Een gewone week in Ottawa - Week 4 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu

Een gewone week in Ottawa - Week 4

Blijf op de hoogte en volg Fay

29 September 2015 | Canada, Ottawa

Hee hoi! Vandaag ben ik officieel een maand in Ottawa, niet wetend of dat iets is om blij of verdrietig over te zijn, maar ik denk dat ik het maar bij blij houd, want dat is leuker. Gisteren heb ik dan ook mijn eenmaandige inwonerschap van Ottawa met een etentje bij Kelsey's gevierd met Sandrine. Nu dan mijn belevenissen van de afgelopen week.

Sept 19: Zaterdag ging ik met Daniëla naar Tastes of Wellington West, een soort art, food en shopping festival in de wijk Wellington. We waren allebei nog nooit in Wellington geweest dus leek dit ons een mooie gelegenheid om de wijk te ontdekken. Bovendien houden we allebei van eten. Er was een Window Scrabble spel opgezet, waarbij je 34 winkels/eetgelegenheden moest bezoeken om het scrabble woord in de etalage te voltooien (eigenlijk meer een soort galgje waarbij er een aantal letters ontbrakken). Dit bleek best moeilijk te zijn voor ons als non-native speakers, maar wel erg leuk en dit leidde ons ertoe om heel veel verschillende winkels in de wijk, waar we anders misschien niet heen zouden zijn gegaan, te bezoeken. Bij veel restaurants en café's werden ook hapjes en drankjes uitgedeeld. Zo hebben we thee (wow bijzonder), vers brood en chili geprobeerd. Op de helft van de middag hebben we geluncht bij The Flying Banzini en heb ik een veel te zoete (bieten, geitenkaas en balsamico dressing) pizza op met als toetje een mini cheesecake! Wat ik trouwens heel leuk vind aan Canada is dat je in een restaurant heel Amerikaans grote glazen frisdrank krijgt, die even duur zijn als een klein glas in Nederland, dat je nog goedkopere refills krijgt en dat je er gratis water krijgt. Aan het eind van onze trip door Wellington West zijn we nog naar Holland Cake & Shake geweest, een soort bakkerij die volgens mij niet Hollands is, maar die zijn naam dankt aan het feit dat hij aan Holland Road ligt... Hier heb ik wel een heel lekker cakeje gehaald! 's Avonds hebben we bij Sandrine pre-drinks gedaan, pizza gegeten en One Direction liedjes gezongen, waarna we naar een club zijn gegaan waar je gratis cowboyhoeden kreeg. De club was erg bijzonder en er werden veel Amerikaanse meezingliedjes gedraaid.

Sept 20: Zondag was een echte zondag. Omdat ik vergeten was mijn wekker te zetten, had ik per ongeluk tot half een 's middags geslapen. Hierna heb ik 'ontbeten' en ben ik met m'n huisgenoot Shamirah naar Wal Mart gegaan, want het wc papier was op en ik had eten nodig. Bij Wal Mart hadden we zoals altijd weer veel te veel gehaald dan we konden dragen. Na terugkomst hebben we de keuken en badkamer schoon gemaakt (nee niet interessant, maar wel nodig) en 's avonds hebben we samen hele lekkere maar misvormde burrito's gemaakt. Als ik wraps maak, bak ik vlees in een pan met kruiden en gooi ik dit met kaas, saus en groenten in een wrap, die ik vervolgens oprol. Shamirah wilde echter échte burrito's maken door alle inhoud in te pakken en op te rollen en dan nog in de pan te bakken. Dit ging bij haar niet super goed, bij mij zeer slechts. Desondanks waren de burritowraps super lekker!

Sept 21: Maandag had ik mijn tweede badmintontraining en mijn eerste échte training, waarbij we voetwerk en smashen gingen oefenen, joepie! De nacht ervoor had ik amper geslapen, waarschijnlijk omdat ik zondag iets te erg had uitgeslapen, dus op deze dag was ik verder niet erg productief.

Sept 22: Dinsdag heb ik op mijn vrije dag de was gedaan en geprobeerd om mijn readings (huiswerk) in te halen, waarop ik een beetje achter liep. Voor sommige vakken moest ik in een week een of twee hoofdstukken lezen en dat is erg veel als je vier vakken bij elkaar optelt. 's Avonds heb ik mijn haar gewassen en voor het eerst zelf mijn haar amateuristisch gevlecht (struggles van niet bij je ouders wonen)!

Sept 23: De derde badmintontraining bestond weer uit wedstrijdjes en dit keer was ik iets meer uitgeslapen. Het ging dit keer super goed en ik had alle wedstrijden (dubbels en singles) die dag gewonnen. Ik was ook best lang gebleven en had daarna zo'n honger dat ik voor het eerst een muffin bij Tim Hortons ben gaan halen. Ik had een pumpkin spice muffin en die was super lekker en goedkoop (omgerekend ongeveer een euro) dus ga ik sowieso vaker halen! Die middag heb ik weer lekker huiswerk gedaan en mijn eerste soort van echte poutine (Canadees gerecht van friet met jus en kaas) op bij Smoke's Poutinerie in de food court op de campus. Dit was best lekker, vooral met ketchup! Hierna had ik les tot ongeveer acht uur en heb ik tussendoor nog een stuk lemon pie (helemaal niet zo lekker) op. 's Avonds was weer een CUex meeting en dit keer niet in het campus café, maar in Heart and Crown, een pub in Little Italy. Hier heb ik lekker cola gedronken, met andere uitwisselingsstudenten gesocialized en gekeken hoe anderen nacho's aten die ik van mezelf nu echt niet mocht bestellen nadat ik al poutine op had. Ik vind het trouwens erg jammer dat ze in Canada geen rosébier (Liefmans!) of Jillz hebben. Er is alleen vieze apple cider die stiekem eigenlijk gewoon bier is, waar je veel te veel voor betaald. Little Italy was super mooi en er hingen overal kerstlampjes (misschien niet kerst, maar gewoon lampjes) en er waren veel gezellige natuurlijk Italiaanse restaurantjes. Daar ga ik dus zeker nog een keer heen.

Sept 24: Donderdag had ik met Cecilia afgesproken om koffie te drinken op de campus. We waren uiteindelijk naar Roosters gegaan en ik had niet eens koffie op, maar een veel te zoete Chai tea latte en een burrito die bijzonder was. Hierna heb ik een pumpkin spice donut bij Tim Hortons gehaald (minder lekker dan de muffin) en ben ik naar Billings Bridge (shoppingmall) geweest om boodschappen te doen. Onderweg hierheen kwam ik Anna, een uitwisselingsstudent uit Engeland, tegen die ook boodschappen moest doen. Haar raakte ik al snel kwijt omdat zij haast had en ik er ongeveer twintig minuten deed om door de broodafdeling te komen. Besluiten nemen is moeilijk als je niet weet of iets lekker is, alles er vreemd uit ziet, er cupcakes bij betrokken zijn en sommige dingen onverklaarbaar duur zijn. Voor mijn les van zes uur heb ik nog een studentenmaaltijd van couscous met restjes groenten op, terwijl mijn huisgenoot linguine met rode saus at (culinair hè?). Mijn les criminal behaviour was heel interessant en ging over jeugdcriminaliteit. Hierin hadden we ook nog een documentaire gekeken genaamd "Kids in Jail", aanrader! 's Avonds onderweg naar huis ben ik voor het eerst een stinkdier (skunk) tegen gekomen! Super cool en stonk niet, maar helaas geen foto kunnen maken, want was tevens een sneldier.

Sept 23: 's Ochtends had ik het verschrikkelijkste college ooit. Ik had criminologie van de professor die in het eerste college al had aangegeven hoe geweldig ze het vond als studenten vragen stellen of opmerkingen hebben. Dit leidde er nu helaas toe dat we bij een klein puntje op haar powerpoint slide een half uur stil stonden doordat iedereen vragen en opmerkingen had die helemaal niet on-topic waren. Het ergste was nog wel dat een jongen tijdens het hele college ongeveer dertig keer zijn hand op stak en op een gegeven moment zo off-topic ging dat de professor er eindelijk wat van durfde te zeggen, waarna hij door ging, maar dan misschien minder off-topic. Tijdens dit college heb ik me dus lekker dood geërgerd en vermaakt met spelletjes op mijn telefoon, want de meeste vragen waren totaal irrelevant en kon ik toch niet verstaan in een collegezaal met meer dan tweehonderd studenten. Die middag ben ik met Yvonne een cadeautje gaan halen voor Lindsay omdat we 's avonds sushi gingen eten voor haar verjaardag. Nee ik houd helemaal niet van vis, maar sushi bestaat er gelukkig ook zonder vis! We gingen naar 168 Sushi, waar je onbeperkt sushi kon eten en op een iPad kon bestellen. Iedereen had onwijs veel honger en ik had die middag expres niet te veel gegeten, want ONBEPERKT ETEN, dus onze eerste bestelling was enorm, ook door het feit dat we met elf man waren. Het leuke was dat de serveerster hierna ons erop kwam wijzen dat we echt wel heel veel hadden besteld en ons vroeg of we dit wel echt allemaal wilden, omdat je moet bijbetalen als je het niet allemaal op krijgt. Ja natuurlijk wilden we dat allemaal en we wachtten ons voedsel af. Er bleven maar bestellingen van jan en alleman aankomen en op een gegeven moment kregen we een hele boot gevuld met sushi omdat we er zoveel van hadden besteld! Wonder boven wonder hebben we dit allemaal opgekregen en hebben sommigen daarna zelfs meer besteld. Een toetje kon er ook nog wel in, want ONBEPERKT GRATIS IJS. Hierna had iedereen een foodbaby en gingen ik, Cecilia en Yvonne naar de stad, terwijl de rest naar een feestje in het natuurmuseum ging. We wilden naar een club gaan, maar omdat we zo vol en moe door al het eten waren, besloten we met nog twee Canadezen af te spreken bij een pub en daar te blijven, zittend en uitbuikend. Hier heb ik een heel raar drankje op wat een soort combinatie van Iced Tea en bier was. Hierna zijn we rond een uur naar de bushalte en vervolgens naar huis gerold, te moe om te dansen.

Hopelijk heb ik volgende week wat meer te vertellen dan boodschappen, huiswerk en eten!

Toedeloe :-)

  • 30 September 2015 - 10:36

    Sanne:

    Jeeej ik ben eindelijk helemaal bij met je blog! Wat een ontzettend leuke verhalen en leuk geschreven, ik leef helemaal met je mee! Je doet echt super veel leuke dingen en ik ben stiekem heel erg jaloers als ik al je verhalen hoor en die foto's zie! Vanaf nu ga ik de blog bijhouden :) Heel veel plezier weer deze week, dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fay

Hoi! Ik ben Fay, 19 jaar oud en ik kom uit Breda. Ik vind het erg leuk om met dieren op de foto te gaan en om foto's van dieren te maken.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5020

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 23 December 2015

Exchange Ottawa, Canada

Landen bezocht: