MID TERM MADNESS - Week 7 en 8 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu MID TERM MADNESS - Week 7 en 8 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fay Bänffer - WaarBenJij.nu

MID TERM MADNESS - Week 7 en 8

Door: Fay Bänffer

Blijf op de hoogte en volg Fay

25 Oktober 2015 | Canada, Ottawa

Goedenavond!

Nu ik dit schrijf ben ik nog maar net bijgekomen van het studeren, want zwaaaaaaaar dat het was. Ik had in 2,5 week tijd 4 mid terms (en een project proposal)!!! Het is hier nu echt gekte nu ik vier vakken tegelijk volg. Je zou denken dat ze de toetsen dan zouden inkorten, maar nee, voor de meeste vakken moest ik minstens vijf hoofdstukken leren en de toetsen waren allemaal ongeveer twee keer zo lang als degenen die ik op Erasmus gewend ben (en dan zijn het er nu VIER). Het leuke is dat ik ook een van de weinigen ben die vier mid term exams heeft: anderen hebben minder vakken of voor sommige vakken geen mid term exams, maar alleen finals (nog ergere en grotere tentamens; die ik tevens ook heb) of opdrachten/projecten.

Dusss om te beginnen: NIAGARA FALLS!
Al weer twee weken geleden gingen we zaterdag super vroeg met de CUex club met de bus naar Niagara Falls. We vertrokken rond 4 uur 's nachts en ik kon helaas niet echt slapen in de bus omdat de langste jongen ooit achter mij zat en natuurlijk zijn benen niet kwijt kon, wat mijn rug goed kon voelen. Iedereen was op tijd op de uni aanwezig, maar we vertrokken weetikveelwaarom heel laat en bussen zijn slooooom. Onderweg gingen we nog ergens stoppen waar we slechts een KWARTIER hadden om even de benen te strekken (haha) en wat eten te halen bij Tim Hortons. Toen we aankwamen bij het hotel zouden we nog even de tijd hebben om ergens echt ontbijt te halen, maar omdat we anderhalf uur achter op schema liepen, gingen we meteen door naar de Falls, wat betekende dat sommigen pas rond 1 uur konden ontbijten! Hierdoor moest ik ook in de bus mijn lenzen in doen en m'n make-up doen (wat normaal niet zo'n hoge prioriteit heeft, maar wel als je maar 3 uur hebt geslapen, er ook zo uit ziet, en iedereen heel de dag foto's van alles en iedereen gaat maken).

We waren met een best grote groep van meer dan 50 mensen en toen we bij de Falls aankwamen waren we al snel iedereen kwijt, want niemand wist de weg en heel veel mensen moesten naar de wc. Dit was dus al een leuk begin. Als eerst gingen we in het Niagara Falls visitors center een film kijken over de Niagara Falls. Waarom we een blauwe poncho meekregen, begrepen we eerst niet. We kregen een filmpje te zien over een kleine bever op school die stout was geweest en daarom een opstel moest schrijven over de Niagara Falls. Hij zag dat dus echt totaaaal niet zitten, maar toen ging hij met lerares uil meevliegen terug in de tijd naar het ontstaan van de Niagara Falls en toen was het allemaal super grappig, spannend en cool. Daarna kwamen de poncho's dus blijkbaar van pas, want we moesten naar een ronde zaal, met allemaal hekken en gekke toeters en bellen en een soort panorama scherm om ons heen. Dit moest een soort 3D experience voorstellen waarbij we helemaal om ons heen de Falls en volgens mij een rivier ofzo zagen en dan random soms wat water over ons heen gespoten kregen, waarna we dan opeens omlaag gegooid werden. Dit was op zich wel amusant, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen graag binnen al nat gespetterd willen worden, als je naast de échte Falls al zeiknat kan worden.

Dus dat was dat, daarna gingen we pizza eten als lunch en voor sommigen als ontbijt. We hadden echt geluk want we waren er precies om 12 uur toen de PizzaPizza ging openen. Hierna zijn we nog een beetje verdwaald en gingen we door naar de Journey Behind the Falls. Hier kregen we een gele poncho en zouden we dus blijkbaar ook nat worden. We moesten met een lift omlaag en toen door allerlei tunnels heen en toen kon je de watervallen van onderaf heel dichtbij bekijken. Het was wel echt heel mooi dus vanzelfsprekend moest iedereen hier honderden selfies nemen. Het was echter niet echt "behind the falls", want we stonden er eigenlijk gewoon naast en er was wel een raam waar je zeg maar echt "achter" de watervallen kon kijken, maar hier zag je alleen een mistwolk (want water).

Vervolgens gingen we verder naar de derde en laatste poncho, de roze. We liepen zo helemaal langs het water, waar je een heel mooi uitzicht had op de Falls en op de VS (jaaaa, Niagara Falls is de plek waar er een brug is naar de Verenigde Staten, die tevens hun "eigen" Niagara Falls hebben), maar op de een of andere manier lagen we nog steeds achter op schema, dus haast hadden we en men zou geen foto's maken. Met de roze poncho konden we op de boot, wat het leukste was van allemaal. We voeren (??) zo heel dicht naar de Falls toe, waar het lekker hard waaide en "regende" zodat je echt die kletsnatte regenbui experience had. Eerlijk gezegd werd je niet eens zo heel nat, maar het was moeilijk om voor je uit te kijken door alle wind en het gemiezer. Hier hebben we de leukste foto's gemaakt, want nu droegen we de ROZE poncho's!!! Na deze super geweldige water experience hadden we weer haast om naar de bus te komen en heb ik onderweg gelukkig nog wel wat foto's kunnen maken, onder andere van een regenboog boven de Falls! Toen we bij het hotel aankwamen mochten we kamergenootjes kiezen, joepie! Ik zat in een kamer met Tam, Solène en Daniela (Nederland, Frankrijk, Duitsland!!!). Hier hadden we ongeveer een kwartier de tijd om onze spullen te droppen, onszelf te fatsoeneren en weer klaar te staan om uit eten te gaan.

Het avondeten zat inbegrepen in de prijs van onze trip, die we vooraf betaald hadden, dus het voelde net alsof we gratis eten kregen. En het was onbeperkt, en het was Chinees, en het was stiekem eigenlijk meer Amerikaans met veel te veel toetjes en we hadden hongerrrrr! We gingen wel al om 5 uur eten want na vijven was er waarschijnlijk geen plek meer voor zo'n belachelijk grote groep, maar dit betekende ook dat iedereen als strategie ook onwijs veel ging eten zodat ze later op de avond geen honger meer zouden hebben. Ik begon nog met een klein bordje met een koud voorgerecht, maar de rest kwam al gelijk aan met borden met nasi, aardappels en vijf verschillende soorten vis en vlees. Hierna ging ik dan maar ook helemaal los op het warme buffet, en nog een keer en ten slotte natuurlijk toetjes tijd! Ze hadden zelfs frozen yoghurt, wat ik helaas niet kon nemen omdat ik al tien verschillende gebakjes en een wafel met slagroom had gehaald. Maar wat ik wel nog op kon op het eind was SUIKERSPIN. Jaaaaa je kon suikerspinnen halen en het was geweldig en we waren super blij als blije kleuters.

Na het veel te grote onbeperkte buffet was iedereen onwijs vol en gingen we uitbuiken in het hotel. Echter, omdat we tot 11 uur vrije tijd hadden en omdat we er maar twee dagen zouden zijn, besloten we om de Falls by night te zien (met lichtjes die van kleur veranderen) en zo nog door het dorpje (denk ik?) Niagara te lopen. Het was hier super Amerikaans, met allemaal kermisachtige attracties, Amerikaanse restaurantketens, snoep overal, hotdogs, zelfs een reuzenrad, maar ik denk dat de foto's genoeg zeggen. Was echt super leuk om dat eens te zien, echt heel anders dan Ottawa, maar denk ik omdat het heel touristisch is en dicht bij de VS ligt. Bij de Falls hebben we dus weer wat mooie plaatjes by night geschoten en vervolgens zijn we weer door het dorpje terug naar ons hotel gelopen. Hierna hebben we in het hotel nog predrinks gedaan, voordat we met de groep naar een club gingen, wat super rustig was totdat wij binnen kwamen en daarna wel leuk was. Daarna heb ik nog de goorste burger ooit bij Burger King op en konden we lekker slapen.

De volgende dag moesten we op tijd op. We zouden eerst ontbijt hebben in het hotel, maar omdat de tijd verkeerd was doorgegeven hadden wij dit gemist (ja echt) en moesten we naar Tim Hortons lopen om daar wat te halen. Hier heb ik een verrukkelijke bagel belt (BLT) en een apple pie fritter (zoetigheidexplosie in je mond) gehaald. Hierna moesten we snel onze spullen pakken om alweer uit te checken in het hotel en gingen we met de bus weer terug naar de Niagara Falls. Dit keer was het tijd voor de White Water Walk. De naam deed me denken aan de White Walkers (google maar, Game of Thrones), wat me een beetje bang maakte. Uiteindelijk bleek het een wandeling te zijn over een aantal bruggetjes langs de rivier, die onwijs snel stroomde, waardoor er allemaal whirlpools waren, waardoor het WHITE WATER, was. Het was lekker weer en het witte water was heel mooi om te zien. In de struiken zijn we toen ook nog een mini slang tegen gekomen. Hier heb ik ook nog wat kitsche ansichtkaarten gekocht en hebben we een schattige groepsfoto met z'n allen gemaakt.

Dit was het laatste wat er op het programma stond, wat betekende dat we vrije tijd hadden. We werden bij het hotel gedropt en mochten doen wat we wilden (maar natuurlijk niet naar onze hotelkamer want we hadden al uitgecheckt...). Heel veel mensen hadden honger (ja studenten en hun eten altijd) dus we gingen op zoek naar een eetgelegenheid. Omdat mensen besluiteloos zijn en het mij niets uitmaakte omdat ik (voor het eerst ook eens) geen honger had, liepen we een half uur nutteloos rond, totdat iemand het idee had om naar Pow Wow Hao (nee geen idee meer hoe het heette eigenlijk) te gaan. Dit leek ons wel een goed idee dus wij volgden. Vervolgens hebben we een uur gelopen om uiteindelijk bij een gare Japanse bakker uit te komen waar ze skirre sandwiches en ondefinieerbare soep verkochten. Dit was dus ook de laatste keer dat ik iemand anders blindelings vertrouw. Gelukkig had ik niet echt honger, dus ik was niet boos.

Na onze spectaculaire lunch is een aantal naar een soort spookhuis geweest (ik niet, is niet goed voor m'n hart zeg maar) en ben ik de rest gevolgd naar een toren waar ze in wilden. Dit was belachelijk hoog, doodeng en kostte geld. Dus toen wij daar aangekomen weer besluiteloos waren, vond ik het niet erg om uiteindelijk een Frappuchino bij Starbucks instead te halen. Het weer was prachtig dus hierna hebben we nog een beetje rond gedarteld, lelijke souvenirs gehaald (iemand zelfs een Niagara Falls magneet met Love Jesus erop) en zijn we weer met gepaste haast naar de bus gesneld. Gelukkig zat dezelfde jongen met lange benen achter mij in de bus en gelukkig kan hij geen Nederlands. Iedereen was dus lekker aan het slapen terwijl ik me dood verveelde (want het uitzicht vanuit het raam verdween langzaam naarmate het donker werd). Onderweg hadden we een KWARTIER om avondeten te halen bij een wegrestaurant en heb ik een salade (ja, echt, geen hamburger) gehaald. Toen we weer op de universiteit aankwamen was ik gesloopt en heb ik op 1 minuut na mijn bus naar huis gemist (jeej een half uur wachten).

Hopelijk heb ik niet te veel negatieve dingen over de trip naar Niagara Falls geschreven, want echt, het was superrrr leuk hoor (maar klagen is natuurlijk altijd super grappig)! Nee echt, heel leuk was het!

Maandag heb ik heerlijk uitgeslapen en was het THANKSGIVING. Mijn eerste echte thanksgiving heb ik bij Sandrine (mijn Canadese vriendin die voltuneer is bij de ISSO, maar eigenlijk meer Afrikaans dan Canadees is) gevierd. Ze had mij en een aantal andere vrienden die geen Thanksgiving met hun familie vierden, uitgenodigd om een typisch Canadees thanksgiving dinner te hebben. Dit betekende een enorme kalkoen, aardappelen, meer aardappelen, jus, cranberry, en natuurlijk pumkpin pie (en stiekem nog meer maar de andere dingen laten het minder typisch Canadees klinken). Het was super lekker en daarna heb ik met haar vrienden gebond door samen mee te zingen en te dansen op liedjes zoals Bohemian Rhapsody en Gentleman. Ik heb zelfs een filmpje kunnen maken van Sandrine en haar vrienden die op het lied Drank en Drugs dansen (en stiekem helemaal niet weten wat er gezongen wordt).

De rest van de week was de bibliotheek mijn beste vriend en heb ik daar de meeste tijd doorgebracht omdat ik die zaterdag mijn tweede mid term zou hebben en de week erna een op woensdag en een op vrijdag. Zaterdag had ik een verjaardagsfeestje en zijn we uitgegaan downtown en vrijdag was de preparty ofzoiets. Zaterdag stond alleen eerst nog een hiking trip naar Gatineau park op de planning. We gingen met een echte gele schoolbus en omdat het nu herfst is, zijn de bladeren van de bomen super mooi gekleurd en dus was dit het perfecte moment om te gaan hiken en jaloersmakende foto's te nemen. We gingen eerst naar Pink lake, waar ik de vorige keer al was geweest met 30 graden. Nu ging het echter zelfs sneeuwen en waren alle bomen prachtig rood, oranje, geel en een vleugje groen gekleurd. Vervolgens zouden we naar watervallen gaan, die we niet konden vinden en die uiteindelijk opgedroogd bleken te zijn. Hier hebben we dus maar nog een beetje gezellig rond gewandeld door de bladeren tussen de bomen. De trip werd afgesloten met tea to go, want het was KOUD. Terug aangekomen op de uni was het voor mij haasten naar huis om nog snel een uurtje te leren voor mijn tentamen health psychology, koekjes en appels als avondeten naar binnen te werken en weer terug naar de uni te snellen. Achteraf had ik gestresst om niets, want het was best makkelijk, maar daar zal ik pas echt over mogen oordelen als ik mijn cijfer heb denk ik.

Omdat mijn tentamen zo goed ging en ik dus alleen appels en koekjes als avondeten op had (stress, geen tijd) besloot ik dat te vieren met McDonald's. Na mijn tentamen heb ik dus alleen de O-train genomen naar South Keys (shopping center) om bij de McDonald's in Walmart (ja, erin) een heerlijk McWrap menu te verorberen. Hierna was dus het feestje, wat heel gezellig was en een opluchting na de hele week stress over tentamens. Zondag heb ik geprobeerd om in de bibliotheek te leren voor mijn volgende tentamen (ja echt, op zondag, en ik was echt niet de enige). Maar tevergeefs, ik heb een aantal uurtjes doorgebracht achter mijn laptop met m'n White Caffe Mocha van Starbucks, New Girl en wat muziek.

Deze week was dus weer een hoop stress omdat ik woensdag een tentamen had waar ik pas op maandag voor kon beginnen te leren, en op vrijdag een tentamen waar ik pas op woensdag voor kon beginnen te leren. Nog meer tijd in de bibliotheek doorgebracht en nog minder geslapen. Dinsdag ben ik voor het eerst met een aantal andere uitwisselingsstudenten naar de bioscoop geweest. We gingen naar the Martian. De film was heel leuk, maar ik miste Pathé stiekem wel een beetje heel erg (wat ook een veel betere bioscoop is met geweldig personeel, betere stoelen en betere popcorn). Op de een of andere manier miste ik weer mijn bus en was ik uiteindelijk pas om half drie thuis, wat betekende dat ik de volgende dag niet naar badminton kon (nee echt niet, dan had ik drie uur slaap). De rest van de week was dus leren, leren en nog eens leren. Mijn mid term van woensdag (positive psychology) was onwijs makkelijk, super leuk, die van vrijdag wat minder (introduction to crime and criminological justice) omdat er veel en lange open vragen waren...

Het leukste nieuws van deze week was dat ik mijn eerste cijfer terug heb gehad voor mijn mid term van criminal behaviour: 95,96%! En daarmee het hoogste cijfer van de hele klas!!! Vrijdag na mijn laatste mid term (VAKANTIE!) heb ik veel te veel gegeten (er was een bake sale...) en ben ik met Sandrine wezen winkelen. Ik had een superzachte sjaal gekocht, wat betekent dat ik nu hopelijk niet meer ga sterven van de kou in Canada. Ook heb ik super schattige dierensokken gekocht. 's Avonds had ik weer een keertje met mijn huisgenoot gekookt (restjes bundelen), die super lekkere Oreo cupcakes had gemaakt, waar ik er een van mocht proeven. Zaterdag ben ik weer met Sandrine gaan winkelen, want vrijdag waren we daar nog niet klaar mee. Toen pas kwam ik erachter dat er een Topshop shop-in-shop is, heb ik eindelijk een spijkerbroek gekocht (super zacht!), een een shirtje (glitters!). Verder was er 25% korting op alles bij Roots dus heb ik een geruite blouse gekocht (ruitjes!, super zacht!) en heb ik dertig dollar aan thee uitgegeven (maar dat moest, want ze hadden de smaak "birthday cake").

Nu ben ik dit aan het schrijven op zondagochtend, waarna ik me ga voorbereiden op mijn vakantie, want vanavond vliegen ik en Daniela voor vier dagen naar Orlando! "Orlando?" zul je denken. Dat ligt in Florida, dat betekent 30 graden, dat betekent in de Verenigde Staten, dat betekent DISNEY WORLD EN UNIVERSAL STUDIOS.

Dus doei! Ik ga Minnie Mouse knuffelen.

(P.s. Volgende week is het Halloween dus ik ga proberen om een Disney of Harry Potter kostuum te scoren!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fay

Hoi! Ik ben Fay, 19 jaar oud en ik kom uit Breda. Ik vind het erg leuk om met dieren op de foto te gaan en om foto's van dieren te maken.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5018

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 23 December 2015

Exchange Ottawa, Canada

Landen bezocht: